วันอาทิตย์ที่ 24 สิงหาคม พ.ศ. 2557

แปลสรุปข่าว


แปลสรุปข่าว



The Dieline Awards 2014: Student, 1st Place – Tiny Feather 

The panel of judges of The Dieline Awards 2014 have awarded In-young Bae & Shang-lung Yang's Tiny Feather 3rd Place in the Student category. 

"Providing a pleasant experience for consumers is one of the most important factors for packaging design. And since consumers have pre-experience with the product, packaging design should provide direct associations of product’s features through packaging in the market places to extend and enhance the user experiences.

TINY FEATHER is a tissue box specially designed to fulfill the needs.
Instead of just another regular box with graphic decoration, I designed the package form to be a bird shape structure, and incorporated the tissue to be part of the bird as tail feather to visually and tangibly bring out the idea of “Tissue is soft as bird’s feather.”
To pull out tissue, customers need to open the wing, and to keep the tissue clean, they can simply close the wing cap. This transformable shape provides consumers a special and joyful experience while reaching for tissue. Also, since the box opens on the side, consumers won’t have to hold the box up side down or reach into the packaging for the last tissue at the bottom of the box."




























































































คณะฑูตได้เป็นผู้มอบรางวัลในงานเดอะดายไลน์ 2014 ให้กับอิน ยองเบ&แซง ลัง ยัง ซึ้งเป็นผู้ประดิษฐ์บรรจุภัณฑ์ในชื่อ Tiny Feather  ประเภทนักเรียน
“การให้ประสบการณ์ที่พึงพอใจสำหรับผู้บริโภคเป็นส่วนหนึ่งในปัจจัยที่สำคัญที่สุดสำหรับการออกแบบบรรจุภัณฑ์และเนื่องจากผู้บริโภคมีประสบการณ์กับสินค้ามาก่อนแล้ว การออกแบบบรรจุภัณฑ์ควรจัดคุณสมบัตรของสินค้าผ่านบรรจุภัณฑ์ให้สมาคมของสินค้าโดยตรงในท้องตลาดที่ขยายเพื่อประเมินค่าและเพิ่มประสบการณ์ผู้ใช้ให้มากขึ้น”นกจิ๋วเป็นกล่องกระดาษชำระที่มีการออกแบบพิเศษเพื่อเติมเต็มความต้องการของผู้ใช้
แทนที่จะแค่กล่องปกติกับกราฟิคตกแต่งฉันได้ออกแบบโครงสร้าง รูปร่างเป็นนก และได้รวมส่วนประกอบของเนื้อเยื่อให้เป็นส่วนหนึ่งของหางนกเพื่อให้เห็นรูปธรรมและแนวความคิดของ “เนื้อเยื่ออันอ่อนนุ่ม เช่น ขนนก”
การใช้ ลูกค้าต้องดึงกระดาษชำระออกทางปีกนกโดยการเปิดออกและพวกเขาสามารถปิดปีกหมวกลงเพื่อรักษาเนื้อเยื่อที่สะอาดรูปร่างที่สามารถเปลี่ยนได้นี้ ทำให้ผู้บริโภคได้ประสบการณ์ที่พิเศษและสนุกสนานไปกับมันในขณะที่เอื้อมมือไปที่เนื้อเยื่อนอกจากนี้ยังมีช่องเปิดด้านข้างเพื่อที่ผู้บริโภคจะได้ไม่ต้องถือกล่องด้านข้างขึ้นลงหรือเข้าไปในบรรจุภัณฑ์สำหรับเนื้อเยื่อสุดท้ายที่ด้านล่างของกล่อง”

ไม่มีความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น